
Wie Homeschooling funktionieren kann
Wie Homeschooling funktionieren kann
- Agenda Austria (2019). Digitalpotenzial #4 – Bildung. Agenda Austria Spezial. Online verfügbar unter: https://digitalisierung.agenda-austria.at/abschnitt/4-bildung (abgerufen am 24.07.2020).
- Alexander, K. L., Entwisle, D. R., Olson, L. S. (2001). Schools, achievement, and inequality: A seasonal perspective. Educational evaluation and policy analysis, 23(2), 171-191.
- Christl, M., Köppl-Turyna, M. (2017). Returns to Skills or Returns to Tasks: A Comment on Hanuschek et al. (2015). Agenda Austria Working Paper, No. 8. Online verfügbar unter: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/163565/1/agenda-austria-wp-08.pdf (abgerufen am 16.07.2020).
- Dingel, J., I., Patterson, C., Vavra, J. (2020). Childcare obligations will constrain many workers when reopening the US economy. Becker Friedman Institute Working Paper No. 2020-46.
- Dräger, J., Müller-Eiselt, R. (2015). Die digitale Bildungsrevolution. München: Deutsche Verlags-Anstalt.
- EU-Kommission (2019). 2nd Survey of Schools. ICT in Education. Online verfügbar unter: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/2nd-survey-schools-ict-education (abgerufen am 22.07.2020).
- Fuchs-Schündeln, N., Kuhn, M. & Tertilt, M. (2020). The short-run macro implications of school and childcare closures. Discussion Paper Series IZA DP No. 13353. Insitute of Labour Economics. Online verfügbar unter: http://ftp.iza.org/dp13353.pdf (abgerufen am 10.08.2020).
- Hanushek, E. A., Schwerdt, G., Wiederhold, S., Woessmann L. (2015). Returns to skills around the world: Evidence from PIAAC. European Economic Review, Elsevier, 73(C), S. 103-130. Online verfügbar unter: https://www.nber.org/papers/w19762.pdf (abgerufen am 16.07.2020).
- Autor: Hanno Lorenz, Dénes Kucsera, Nikolaus Jilch
- Themen: Bildung, Corona, Homeschooling
- Datum: 13. August 2020